ОКРУГЛИ СТО О КВАЛИТЕТУ У ПРЕДШКОЛСКОМ ВАСПИТАЊУ И ОБРАЗОВАЊУ

By | 10. May 2015.

Округли сто „Квалитет у предшколском васпитању и образовању“ одржан је 27. априла 2015. у Београду. Скуп је део активности пројекта “Вртићи без граница 2 – квалитетно инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији” у циљу покретања јавног дијалога о квалитету у предшколском васпитању и образовању.

Уводно обраћање одржала је Жељка Радојичић Лукић, помоћница министра просвете и истакла значај предшколског васпитања и образовања. На скупу су говориле професорке Филозофског факултета у Београду Живка Крњаја, Драгана Павловић Бренеселовић, ауторка књиге “Где станује квалитет, књига 2 – истраживање са децом праксе дечијег вртића”, Весна Картал из Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, Тања Ранковић, руководитељка програма образовања УНИЦЕФ-а, Драгана Коруга и Олга Лакићевић из ЦИП-Центра за интерактивну педагогију, Марина Аризановић, васпитачица и координаторка тима ПУ „Вукица Митровић“ из Лесковца и Катарина Ђурић, председница Удружења стручних сарадника Београда и психолошкиња из ПУ Чукарица.
На округлом столу представљени су резултати најновијег истраживања о квалитету у предшколству из перспективе деце које је реализовао Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду.

“Ова књига је настала из жеље да се деца чују, представљањем дечије перспективе о квалитету праксе дечијег вртића и сагледавањем те перспективе у теоријском контексту. Надам се да она може допринети бољем разумевању суштинских питања квалитета праксе образовања и тиме подржати добробит деце и њихово право да учествују у обликовању те праксе. Чињеницу, да пре свега кроз оно што јесте, сада и овде, дете и бива – постаје оно што ће бити, морали бисмо озбиљно да узмемо у обзир сви ми одрасли, сви који радимо у предшколском васпитању, а нарочито они који креирају образовну политику. За почетак, ваљало би се научити да слушамо шта нам деца говоре“, рекла је Драгана Павловић Бренеселовић ауторка књиге „Где станује квалитет, књига 2 – истраживање са децом праксе дечијег вртића“.

Вршњаци, игра, партиципација, заједничко учешће деце и одраслих у активностима, боравак напољу, простор у коме бораве, потреба за повезаношћу са животом, најважније су димензије квалитета које је препознало 50 деце узраста од 5-6 година из вртића широм Србије, а која су учествовала у истраживању (од тога је 25 деце из 11 вртића из Београда, а 25 из 19 вртића из различитих региона Србије).

Тања Ранковић истакла је да УНИЦЕФ настоји да „направи мрежу професионалаца који би систему били ослонац за грађење система квалитета у предшколском васпитању и образовању“. Она је оценила да је истраживање о квалитету у ПВО најбоље до сада јер је урађено из дечије перспективе. „Дечији искази у овом истраживању говоре нам шта су нам даљи приоритети“, додала је Ранковић и истакла да се нада да ће рани развој деце постати тема која ће бити једна од приоритетних тема државне политике у образовању.
Скупу су присуствовали представници 10 предшколских установа (Смедерево, Лозница, Лесковац, Сјеница, Оџаци, Крупањ, Бојник, Чачак, Нова Варош и Чукарица/Београд) које су укључене у пројекат “Вртићи без граница 2 – квалитетно инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији”.

Пројекат “Вртићи без граница 2 – квалитетно инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији” партнерски реализују УНИЦЕФ и Министарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са ЦИП-Центром за интерактивну педагогију, уз подршку Швајцарске агенције за развој и сарадњу.

15051011 15051010 1505109 1505108 1505107 1505106 1505105 1505104 1505103 1505102 1505101 1